Jump to content
Register Now

ImmersionGaming22

Members
  • Posts

    60
  • Points

    156 
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

ImmersionGaming22 last won the day on June 28 2023

ImmersionGaming22 had the most liked content!

About ImmersionGaming22

Recent Profile Visitors

4,251 profile views

ImmersionGaming22's Achievements

  1. hahahaha! 🙂 aaahhhh now i get you, you mean a camp bed lol 🙂 and stones as in UK weight measurement, so 1 stone = 14 pounds (so 30 stone would be roughly 420 pounds hahaha) now dya get ma drift lols 🙂 Wow 100 skulls, your house must look like the Paris catacombs, which by the way is cool as!! 🙂 and 80 Zippos, that isn't far off what my old collection would have been tbh, i dont remember the exact number, as ive slept since then, but yeah wasn't far off! As to your game library, bring it on mate, as id be happy to show you how to game anytime!! 🙂
  2. Awesome!! mini fridge check, microwave check, awesome gaming setup check! what do you mean by cots?? like baby beds?? so you can put the kids in their cots and know they are ok and safe while you game sort of thing?? or are cots something else to you?? in the UK they are baby beds! 🙂 also Skulls and fire, great mix, Ghost rider would be right at home there lol but yeah mate i love skulls too, in fact anything dark like that, dragons, demons and ghosts anything like that and im happy. Funny enough I also like Zippo's too, I used to collect them back in the 90's but again that's another part of me that faded when I got into my relationship, so who knows I might start collecting them again too! Its little reminders like that, that make me realize just how much of me was lost, just for a quiet life and not to rock to boat, obviously it happened over many years, so was not as apparent to me at the time, but yeah i see it now and can guarantee it will never happen again! I am who i am and i like who i am, as i dont hurt anyone, i just do my own thing, so in future anyone who does not accept me as i am, does not accept me at all, simple as, as im never living my life too please someone else again, at the cost of my own happiness! but enough of the doom and gloom, that's old news now, as im me again and happy again!! 🙂 I also love food again now, i did lose my appetite for years (again down to depression) but now wow there is no stopping me (ive literally just smashed a KFC in about 10 mins ago lol) so yeah ive had to start working out again too, as now im eating good again, ill end up 30 stone if i dont keep myself fit lol And no your right ive not met a girl with all the above traits before in one package, ive known plenty of "gamer chicks" like, but none as dedicated as you!! 🙂 But again mate, if it makes you happy, the dont stop doing it! 🙂
  3. Well yeah, as it could quite easily have been something else, like "cloud based algorithm" or "catching baby ants" or even more appropriately "cherish being alive" hahahaha sorry in a silly mood, as going to Alton Towers (theme park) on Saturday, with an old work pal that ive not seen in years, so really excited (like a big kid 🙂 ) living my life again after being so down and depressed for so long, its great! 🙂
  4. Hahahaha sounds like you've got your setup pretty much figured out lol, and yes totally agree, you cannot play RDR2 on a small TV, that would be sacrilege! 🙂 you could always drag the tiny 75" TV in to your office (put the small one in the living room) then also get a mini fridge in there and your good to go! you would never have to leave your office, well apart from the toilet of course! 🙂 but yeah mate it sounds like you've got a pretty sweet setup, which is awesome, as having you own place to escape and do what you want and that makes you happy, is more important than we realize! also yeah i love the N64 too, but Goldeneye was my go to 64 game, i do like Zelda dont get me wrong, but the time i spent on Goldeneye was more than i care to admit lol Glad your good though Blackangel and like i said previously, im always here should you need a chat too! i might be a bit late in replying sometimes, if im busy that is, but il always reply eventually! 🙂 As Shagger kindly pointed out, it means Can't be arsed (cant be bothered), I think it may be more of a UK saying tbh (to be honest lol) but basically I had just written the full description of what had been keeping me so busy, to Shagger, and instead of writing the same thing over and over again, I just referred you all to my reply to Shagger! Lazy much?? hahahaha Thanks for that bud! 🙂 I think its more of a UK saying! 🙂
  5. Thank you Shagger, so for the delayed reply, go so much on at the min its unreal, ive never been so busy! 🙂 Not only am i still learning all of the stuff i mentioned in the above post, but ive just bought and set up a green screen for my channel, so learning all the tricks to using that effectively, as there is a lot more to it than i initially thought, lol isn't there always hahahaha Also ive started repairing and restoring faulty tech again too, so i buy faulty phones, laptops, tablets and consoles etc etc etc and then repair, refurb them, then sell them on, which is my way of not only recycling what would otherwise be e-waste, but than can sell it on to people much cheaper than it would cost them to buy a new one, as we are all struggling at min, under the current climate, plus i make a little on top for my time, so it helps me get by too! 🙂 so yeah mate been really really busy, still trying to have a social life too, but its easier said than done as there's only so much time in a day! :) Thank you for your kind word and support R vs A, i really do appreciate it more than you know, especially at the min, sorry about the late reply, but ive so so busy its unreal!! (see above reply to Shagger for the deets, as i cba writing it all again hahahaha) But yeah im getting there now bud thank god! 🙂 and no one will ever take gaming from me, its such a huge part of my life and who i am, soo no danger of that! :) Thank Killa! i really appreciate it mate and i glad i did too mate, as it was sorely needed trust me, i was so down, lost and confused it was scary, but that is all in the past now mate, life goes on, we heal and we plod on dont we mate, what choice do we have! 🙂 sorry for the late reply too, ive been really really busy mate, seriously!! (see reply to Shagger above for the deets, as cba writing it all again hahahaha!) Hahahahahaha freaks of nature! id rather be around freaks of nature and fit in, than be around fake peeps and not feel any kind of connection or common ground! 🙂 Also yes mate ill admit, even though the split was my choice, it was a shock to my system, as its all ive know for so long (2 decades wow!) but now im glad i did it, as im me again and able to pursue my likes and do things that make me happy, which wasn't an option for as long as i can remember! 😞 but its all part of my journey mate and has happened for a reason! Life is just a lesson, one which can teach us so much, if we just listen! 🙂 so yeah im getting there now bud, thank you! i hope all is good at your end too and ditto im always here for you guys too, should you need an ear or a shoulder! 🙂 sorry for the late rely, ive been so busy is un believable seriously (see the reply to Shagger above for the deets, as cba writing it all again lol!) Im currently playing The Last Of Us part 1 mate, (it's on my channel!) absolutely awesome story im loving it! I waited 10 years to play this game, as im a pc gamer, so had to wait for the port! what you on with at the min, owt exciting??
  6. Hey all, i hope you are all well and doing good! 🙂 Im sorry ive not been on chatting with you all for a few months, but as i stated back in February, i had just separated from my partner of 20+ years, so was in a weird place back then and was unsure of what i would do going forward, as i had not been on my own for as long as i could remember! So yeah it was a shock to my system to say the least, and as im sure you can appreciate, i was not in a very chatty mood! 😞 Anyway what i did do was lock myself away from the world, and did a bit of soul searching and finding me again, as when you have been in a relationship for that length of time, you tend to lose your own individuality, which i did massively, as my ex was a massive control freak. So what i did is focus on getting me back to me and also learning a lot more about having a YouTube channel and video editing etc etc etc, as i started my channel in about October last year, but by the time i split with my ex in February, i still had no clue what i was doing, as i was learning everything from scratch. Anyway as i said, i took that time out to do a lot of reading and watching tutorial vids, to build up my experience, which im still doing as we speak, but im also getting back out of the flat now too and having a life again, instead of just solely focusing on my channel. So yeah life is better now and hopefully my vids have improved as well, due to all the tricks ive learned along the way lol, although my confidence on screen is still a huge obstacle to overcome, but all in good time, Rome wasn't built in a day was it! 🙂 So yeah, i just wanted to let you guys know why i disappeared for a while, and that im back and will hopefully be chatting everything gaming with you all going forward! 🙂 Speak soon! Woody! 🙂
  7. Hi Shortie, im really sorry for the late reply, but as i stated at the top, i was going through a rough patch when i wrote this post, as i split up with my partner of 20+ years, so ive only just started living a normal life again over the last week or so, which is why im now back on this forum too! 🙂 Anyway as to you reply, im really sorry you had to go through something like that, that was also one of the issues i had early in this relationship tbh, where i would be physically, mentally and emotionally attacked, especially when alcohol was involved! I endured that for many years, mainly because we had a child together, but also because i thought i could help her see sense and that she could not treat people that way. It worked to a certain degree, but the biggest factor in preventing it, was making sure the drink was managed, which meant i could never have fun or get drunk, as i was constantly on guard!! so yeah i get where you are coming from totally and know how traumatic it is, even more so than i originally realized. When i separated from her, a few months ago (when i wrote this topic), that's when the severity of the whole situation dawned on me even more, when she no longer had a hold on me anymore (if that makes any sense?) and again like every other traumatic time in my life, i turned to games lol! Now ive also got my YouTube channel to keep me occupied too, which it does believe me, way more than i ever thought it would! So yeah bud, between playing games and editing vids for my channel, which by the way im getting much better at i think, ive once again got through a really hard time in my life, which only collaborates what i was saying a few month ago when i started this topic, at which point id only just separated from her, and the reality had not yet set in. Also as to the mental issues, i suffer with anxiety and depression now too, so again feel you on that score too, and again games also help me when im having a bad day! The choice of game also has a big part to play, as mentioned by Ravenfreak below, as if im anxious i tend to need a more relaxed immersive game, to quietly and calmly pull me into the story, and therefore forget my anxiety. I think someone should do a study of it in one of the big universities, as i really do believe games can have a real impact on people suffering with certain situations/conditions! But anyway im sorry for the short novel Shortie lol and if you ever need to talk mate with someone who has been where you have by the sounds of it, im always happy to chat mate! 🙂 I hope you have gotten over the worst of it now though and that you have found a way to not let it spoil the rest of your life, as that's where im heading 🙂 Hi killamch89, im really sorry for the late reply, but as i stated at the top, i was going through a rough patch when i wrote this post, as i split up with my partner of 20+ years, so ive only just started living a normal life again over the last week or so, which is why im not back on this forum too! 🙂 Absolutely agree, but sometimes a momentary release from said situation is a godsend, especially when it rules your life. Its the same way as how some drink or take drugs (ive tried that too!), they are just ways to find some respite, even if for just for a few mins. But yes you are correct, ultimately you will need to establish the root cause and deal with it, but finding the right time can be key, as trying to do it when someone is extremally traumatized or depressed can actually do more damage than good. That's when finding a distraction, like playing games, until the time is right, can be helpful! 🙂 Hi Kyng, im really sorry for the late reply, but as i stated at the top, i was going through a rough patch when i wrote this post, as i split up with my partner of 20+ years, so ive only just started living a normal life again over the last week or so, which is why im not back on this forum too! 🙂 Yes you are correct, but also that is the same for a lot of things in life, and is unavoidable. Like for example, if you drink too much of a certain type of alcohol, and end up throwing a really bad whitey (throwing up like the exorcist), you will probably not drink that specific drink again lol! But there is a couple of points id like to make about that theory, firstly if you were to use a game to get you through a bad or traumatic time in your life, and it served its purpose and got you through it, would it be such a bad thing to not be able to play that specific game again?? I mean dont get me wrong its not ideal, but when put aside the alternative of having to deal with the trauma without said distraction, which would be worse?? My second point id like to make, is that in reality you would still be able to play the game, in the same way as you would be able to drink that drink again (in proportion this time lol) the only thing stopping you from doing either of those things would be your own mind, as the game is no different than it was before you played it! So i guess my point is, like anything in life, its about perception! So for example, if instead of thinking oh i cant play that game again, as it reminds me of the trauma i was going through when i last played it, which is basically looking at it from a negative perspective, you could think to yourself wow i love that game, it got me through one of the hardest times in my life, which had i not had it, i dont know how i would have got through it?? So then when looked at from a positive perspective, you would appreciate the game and not fear it, if that makes any sense hahaha! Im sorry to be getting all philosophical on you lol its just how i think now, ive started looking at life differently lately, and im a lot happier because of it, perspective effects every aspect of our lives, as there is always 2 sides to every coin! 🙂 Hi Ravenfreak, im really sorry for the late reply, but as i stated at the top, i was going through a rough patch when i wrote this post, as i split up with my partner of 20+ years, so ive only just started living a normal life again over the last week or so, which is why im not back on this forum too! 🙂 Yes you are spot on there, the choice of game is very important, like ive stated above in the very short reply i wrote to Shortie hahahaha, im in a very philosophical mood tonight, so my replies have been a bit long winded lol, ill try and keep it short and spare you my babbling! So yeah the choice of game is important, like i said when im having a bad day with my anxiety, ill need to play a slow relaxed game, one that's gonna bring me back down gently, whereas if im peed off and angry, then something like doom eternal or a good zombie game would be good, to get out some anger and aggression! As to it being the best way to deal with trauma, that all depends on the person i suppose, for me and you then yes it probably is the best way to distract us, but others maybe not??? 🙂
  8. Eyup smokey, I hope your well mate! 🙂 yes bud, as discussed with Kane99 above, the escape and comfort that video games can provide, especially when we are dealing with difficult situations or occurrences is massive. Don't get me wrong they can't solve our problems or take away any hurt or anxiety we may be feeling, but sometimes in life we let things get on top of us or overthink certain situations, which usually makes things 10 times worse. The escape from reality that games can offer is sometimes that rest we need in order for our us to mentally reset or recharge, so although they don't solve or win our fights, they give us the rest bite that is usually really needed and appreciated, much in the same way as a boxer resets in between each round I suppose! Lol I'm glad they have helped you like they have me mate, as its quite easy in this day and age for things to become too much and overwhelming, so the fact that we found an escape may be more important then even we realise! Keep ur chin up pal, and I hope all is going well with your website! 🙂 Hey Empire, I hope your well mate! 🙂 Yes bud you are totally correct in your statement, its not a cure or a solution for stress or anxiety, infact there is no such thing as a one size fits all cure or solution to the stress or anxiety of life, but depending on thr person and of course as you rightly pointed out, the type of game you play, they can be really helpful as in providing a distraction or escape from whatever it is that's effecting you for long enough that you can have a mental rest from it and re-charge your mental coping mechanism, at least that's what I found anyway, as u see the problem I found was not the depression or anxiety i faced, bit the fact that it was constant and always there, that ended up wearing me down over time which is when I belive bad things happen when people feel like that (no light at the end of the tunnel) whereas when you immerse yourself in something else, to the point that you forget, even just for a short time, your worries, you can reset and be in much better stead to deal with whateva your dealing with! It's not just games that can provide that escape either, we are all different and have our own preference, for some it's going to the gym, reading a book or watching a good film, it's just in my case video games are my go to therapist lol As to life is strange, I've played every single one if those games and absolutely love them, they are fantastic and I hope they carry on making them, ibfact they are going to be one of the next games I feature on my YouTube channel, as my channel focuses solely on story based games, so they were one of the reasons I created my channel to feature games like them! 🙂 so yes mate I can feel you on that front as I feel the same about them 100% and I'm glad they helped you too! Keep ur chin up pal and whateva gets you through lifes bad patches us well worth doing! 🙂
  9. Hey Kane99, i hope your well mate! 🙂 Yes i can feel you totally on the anxiety and depression front, as ive suffered from both, quite severely, for most of my life, which im on meds for too, so yeah bud i hear and feel you there! 🙂 Im glad to hear that like me games have been a form of escape for you too, as god knows what would have happened to either of us had they not been an option?? As too your comment about PTSD, yeah i have to agree with that mate, but in reality anyone suffering from PTSD should really stay away from subject matter that could trigger flashbacks or seizures, especially vets like you mentioned. I know if i were a veteran and suffered with PTSD, i would not be going anywhere near any war game whatsoever, as its just not a good idea on any level, as i have seen first hand just how devastating PTSD can be. But yeah mate i have to agree with everything you said and im so glad we have both found solace in video games, to help us through hard times! 🙂 Long live video game therapy! 🙂
  10. Hey all, i hope everyone is well! 🙂 Im sorry for the lack of interaction from me over the past few weeks, but ive separated from my partner of 20+ years and as im sure you can appreciate, ive not been in a very chatty mood, to say the least! 😞 Anyway the above is what made me think about this topic, as after the separation i threw myself into some large open world games (Dying Light one and two), that i knew would keep me occupied for hours and hours, as a way to distract myself from my reality and give me something else to focus on. Obviously it wont take away the pain or headfuk of the whole situation, but in my opinion beats sitting and doing your own head in or wallowing in self pity lol Then i got to thinking about other times in my life, where ive been faced with hard or difficult situations and i would say that video games have helped me through probably around 80% of the difficult periods of my life, i guess by distracting my thoughts and letting me take out any anger or frustration i may be holding on to, on the skulls of the zombies, as i run round the streets of Harran (Dying Light) 🙂 So yeah my question to you guys is, have you had a similar experience yourselves? Have games helped you get through difficult times or situations in your lives? Take care peeps and thx for reading my post! 🙂
  11. HI guys, sorry ive not been on or chatted with any of you for a few weeks, ive just separated from my partner of 20+ years, so my heads a bit up my arse at the moment and im not really in a chatty mood, as im sure you can appreciate, but ill be fine after ive had a bit of me time to heal, then ill be back chatting games and gadgets with you all! 🙂

    1. Reality vs Adventure

      Reality vs Adventure

      I don't know what to say, that is pretty serious. Hope you will bounce back with the same passion for gaming as you have shown. But we know things like that takes time. 

    2. ImmersionGaming22

      ImmersionGaming22

      Hey Reality vs Adventure, thanks for your kind words and understanding! 🙂

      Yes it does cut deep (much deeper than i could have ever imagined) but im getting there now, ive just thrown myself into games again, played both Dying Light one and two (still playing two) which as always has helped me immensely by distracting me from reality and given me something else to concentrate on. Games have gotten me through some of the hardest times of my life and ive always come out the other end with a smile on my face and more life experience under my belt, so yeah ill get there bud, but again thank you for your comment, i really do appreciate it! 🙂

      Take care and ill speak to you soon! 🙂

  12. Hey Tonberry, god Max Payne, now there is a bast from the past, me and my younger brother where quite shocked by those games too, at the time they were released the subject matter was quite brave in all honesty, as at that point there were loads of discussions about games causing violence in kids (in know it still gets discussed, but it was way more prominent in the media back then, as games were still quite new) I always remember the red snow parts of those games too, really creepy! But they ended up being one of my favorite game's back then, its a shame t didn't carry n or get re made with modern graphics! 🙂
  13. Hey Killamch89, again sorry for the late reply, but ive explained my current circumstance on your other comment! 😞 But yes mate ive only bothered with the quest 2, as the price of the other headsets that match its performance are more expensive and dont have the benefit of being able to use them as standalone headsets, for example if you were to take it to a mates house to play some less serious VR games in standalone mode, plus the quest 2 has one of the best display ratios on the market for its price point, so it was the only choice for me tbh! As to FB you only have to log into FB account when you set it up for the first time, then it just starts u normally after that and you go either into your standalone home, or your hooked up to the PC home depending on how ur using it. i wasn't a fan of having to log into FB at first tbh but it was a small price to pay for such a good headset. That is the main reason why the quest 2 is so affordable, due to the logging into FB thing so it all comes down to personal opinions! as i say though you only log in on first set up, after that your straight in as soon as u boot it up! 🙂
  14. Hey Killamch89, yes i totally agree that broken sword was one of a kind, one of those one in a million games/stories, that will remain one of my favorite all time games and that i have re-played over and over throughout my life. Im sorry for the late response, ive just separated from my partner of 20+ years, so haven't been on for a few weeks, just trying to get my head straight at min, but ill be back and chatting with you all soon enough, just need some me time is all! 😞
×
×
  • Create New...